نکات مهم در نصب کولر گازی و اسپیلت
نکات مهم در نصب کولر گازی و اسپیلت

نکات مهم در نصب کولر گازی و اسپیلت

بدون دیدگاه

معولا پس از خرید کولر گازی و اسپلیت، نصب و راه اندازی آن توسط تیم متخصص شرکت ارائه کننده انجام شده و معمولا اجرتی بابت نصب کولر گازی دریافت نمی شود. ضمنا در نظر داشته باشید که بسیاری از شرکت های نمایندگی، همزمان با نصب کولر گازی توسط تیم فنی در محل، گارانتی دستگاه را هم فعال می کنند. بنابراین در هر صورت نیاز است که از نصاب خود شرکت کمک گرفته شود. اما در صورتی که قصد جابجایی کولر گازی و یا نصب آن را در خانه ای دیگر داشته باشید در آن صورت علاوه بر نمایندگی های شرکت می توانید از متخصصین محلی هم کمک بگیرید.

نصب بخش های مختلف

همانطور که می دانید کولرهای گازی اسپلیت از دو یونیت یا بخش داخلی و خارجی تشکیل شده اند و هر کدام نیاز به نصب و راه اندازی و البته سرویس و تعمیر جداگانه دارند. بخش های خارجی کولر گازی که در فضاهای بیرونی ساختمان مثل پشت بام یا بالکن نصب می شوند حاوی کمپرسور، کوندانسور و منبع گاز فرئون هستند. اغلب نصب مجدد کولر گازی در پی یک جابجایی با نیاز به شارژ کولر گازی هم همراه است.

محل قرارگیری یونیت ها

از جمله مواردی که بر روی اجرت نصب کولر گازی و یا اسپلیت اثرگذار است محل قرارگیری آن است. گاهی به دلیل قرارگرفتن یونیت داخلی در محلی با دسترسی سخت تر، ساعت و میزان کار متخصص افزایش یافته و در نتیجه باعث بالارفتن دستمزد می شود. در بخش دیگر و در هنگام نصب یونیت بیرونی هم همه چیز به همین منوال پیش می رود و صورت نیاز به حمل و نصب مشکل تر نسبت به حالات عادی هزینه نصب کولر گازی بالاتر می رود.

قدرت و ظرفیت کولر گازی

مثل موارد دیگر یعنی تعمیر و یا سرویس کولر، اجرت نصب کولرهای گازی ارتباط مستقیمی با قدرت کولر دارد بطوریکه مثلا 70,000 تومانی اجرت نصب یونیت کولر ۱۲۰۰۰ بعلاوه ملحقات آن یعنی لوله های رفت و برگشت، عایق، کابل فرمان و کابل برق و نوار پرایمر می باشد. البته هزینه تامین ملزوماتی که در نصب استفاده می شوند بعلاوه هزینه ایاب و ذهاب بعهده مشتری است. در نهایت اگر بخواهید کار تر و تمیز انجام شود هزینه ناچیز دیگری که باید در نظر بگیرید اجرت داکت کشی است که بیشتر از متری ۱۰۰۰۰ تومان نیست.

شیرآلات و فن کوئل

هزینه های احتمالی نصب کولر گازی

گاهی هزینه ی شارژ گاز تکمیلی کولر هم به هزینه نصب اضافه می شود. یا در مواردی که نصاب تمامی کارهای نصب را به عهده می گیرد، قیمت نگهدارنده ها و پایه های آهنی روی پشت بام یا دیوار و بالکن نیز بایستی در مجموع هزینه های نصب کولر در نظرگرفته شود.

در برخی موارد هم پس از بازدید از محل مشخص می‌شود که برای نصب کولر گازی میزان بیشتری از لوله کشی و یا سیم کشی مورد نیاز است. این مورد در مورد برق رسانی یونیت های پشت بام کولر گازی تا کنتور برق در ورودی خانه و یا پارکینگ مطرح می‌شود. در این مورد متراژ کابل برق مصرفی و بست ها و داکت های سیم کشی برق افزایش می یابد.

هزینه های پیش بینی نشده
در بعضی از ساختمان های قدیمی فیوزها یا کنتور برق باید برای نصب کولر گازی و سیم کشی و برق رسانی آن کمی بهبود یابند و به روز شوند که این مورد نیز هزینه ی تعویض فیوز را به هزینه کل اضافه می‌کند.


تلفن تماس شرکت

برچسب ها

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
این فیلد را پر کنید

فهرست